Vertrekken uit Puerto Rico door de beruchte Mono Passage

7 mei 2013 - San Juan, Puerto Rico

Vanmiddag of vanavond vertrekken we richting de Turks en Caicos Islands. We liggen eigenlijk al een paar dagen te wachten om te vertrekken, er is  alleen totaal geen wind. Om door de Mono Passage te varen vind ik dat wel prima want dat betekent dat er ook  geen hoge golven zullen zijn. Maar omdat het toch 300 mijl varen is, is een beetje wind wel noodzakelijk. Het ziet er naar uit dat we vanmiddag tussen de 10 en 15 knts zullen hebben, dus we gaan. Best spannend weer om een paar nachten op zee te zullen zijn en dan gelijk door een passage die berucht is voor de onvoorspelbaarheid, onweersbuien, hoge golven van alle kanten.

Nu nog even op de kant met de Sailaway, we gaan zo nog even samen eten. Zij gaan waarschijnlijk  naar Bermuda, misschien als de wind hen elders brengt stoppen ze ook nog op de Turks en Caicos. Dus het is waarschijnlijk straks afscheid nemen.

Liefs ,

liefs

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Huizertjes:
    7 mei 2013
    Lieve familie goede reis , doe voorzichtig
    Lieve knuf van ons
  2. Eveline:
    Hoi allemaal,
    Snel laten weten als jullie veilig zijn aangekomen! Goede en voorspoedige reis voor jullie van ons en dikke knuf,
    Eveline
  3. Sonja:
    7 mei 2013
    Dat klinkt als een avontuur, mag wel weer toch? Na al die tijd rust :))
    Goeie reis en take care,

Liefs van Marc, Syb en Sonja
  4. Peterrrr H. te Zet:
    8 mei 2013
    Oh oh oh... Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik ken het aan jullie vooruitstrevendheid toe; jullie bericht is 9 dagen in de toekomst gepost (16 mei). Knap hoor.
    Goede reis, behouden vaart en gezonde wind!!!
    Wij volgen jullie, ook vanuit zuid Frankrijk. (Teveel wind).
  5. Tom Covers:
    8 mei 2013
    Na alle avonturen en avontuurtjrswensen wij jullie een goede thuisvaart en hopelijk wat normale weersomstandigheden.
    Hartelijke zeegroet van Tom en Marleen
  6. Ankie:
    10 mei 2013
    Hallo lieve mensen,

Spannend zeg....ben benieuwd waar jullie zitten en/of het allemaal goed gegaan is, maar dat zal wel want intussen zijn jullie echte zeerotten. Veel liefs, vanuit zoetermeer waar het ook waait !