Het is natuurlijk de 4th of july.. Laatste dagen!

7 juli 2013 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De laatste dagen!
Na veel wikken en wegen stappen we 3 juli in de auto, 'laten we gewoon gaan, anders komen we nergens!' We rijden richting Orlando, hebben wel een beetje een idee waar we heen willen, alleen een plek om te overnachten hebben we nog niet. We bedenken dat we onderweg wel bellen of er nog ergens plek is. We willen graag in één van de State Parcs overnachten. We hebben gehoord dat de parken erg mooi zijn en dat we er kunnen tuben! Ik wil nog steeds graag een tentje kopen en lekker in de bossen camperen maar ik kan Daan en Giel niet overhalen! Die hebben het altijd erg snel warm en zien het niet zitten met zijn vijven in een bloed hete tent :-).  We bellen de State Parcs maar de cabins zitten vol! Ok... het is morgen natuurlijk the 4th  of july, nationale feestdag, dus iedereen is vrij... We parkeren de auto ergens op een parkeerplaats voor een klein winkelcentrum waar we een wifi signaal oppikken. Daar zoeken we met onrustige kinderen op de achterbank op het internet naar een diervriendelijk hotel. Gelukkig na een paar pogingen vinden we er één! Niet te duur en zelfs inclusief zwembad en ontbijt en ook nog eens 10 minuten rijden vanaf het State Parc waar we eerst naar toe wilde! Net op tijd want we waren bijna omgekeerd en terug naar de boot gereden!
Na een uur of 4 rijden, 275 mijl, zijn we er. De kinderen verbazen zich over hoeveel mijlen je wel niet af kan leggen in een uurtje. '75 mijl per uur! Met de boot doen we er met een beetje geluk 6 of 7 :-). Nu zijn de zeemijlen wel weer anders dan de landmijlen maar dan toch...

Bij aankomst zijn de kinderen en wij eigenlijk ook wel, door het dolle heen. We lopen gewoon met Sjors naar binnen en de kamers zijn groot met twee kingsize bedden , we kijken ook nog eens uit op het zwembad en er is gewoon een bad!!!! Wat een luxe na maanden op de boot! Oh ja en er is airco, wat een genot! Mmm ik had een tentje toch ook best leuk gevonden... Iedereen kijkt me aan of het wel helemaal goed met me gaat en dat krijg ik nog vaak terug, deze opmerking...

We smeren een paar boterhammen met aardbeien in de kamer als avondeten en we zwemmen voor we naar bed gaan nog een paar uur in het zwembad. Giel koopt voor een paar euro vijf zwembandjes in de supermarkt en
we zijn klaar om te gaan tuben morgen!
We hebben de Disney/lego/water parken uit ons hoofd gezet. We hebben geen zin in de drukte en hitte en Sjors kan dan ook niet mee. Dat laatste overtuigt de kinderen ook , zonder Sjors hebben ze geen zin! Wat een hond toch niet kan doen!! En wij besparen zo erg veel geld! Dagje naar Disney, alleen de entree al 500 dollar!

Leuk om te zien hoe blij de kinderen worden van een eenvoudig ontbijt in een hotel! Ze kunnen zelf hun wafels bakken en de chocolade muffins zijn heerlijk. We zijn vroeg opgestaan want we hebben gehoord dat de stateparcs al vroeg kunnen sluiten. Als het vol is sluiten ze het park en dat zou al in het midden van de ochtend kunnen zijn.
Wij genieten natuurlijk weer veel te lang van het ontbijt, en de perikelen op CNN waar het gaat over de onrust in Egypte en de Royal queen of king, die in Engeland verwacht wordt!

Het eerste park is vol, dus we rijden snel naar het andere....