In Trinidad, slapen op een wiebelende boot, wachten op een visum voor de USA

25 januari 2013 - Port Of Spain, Trinidad en Tobago

Ons 'enge' hotel was bij daglicht toch niet zo eng, gelukkig maar! De bedden konden weer terug. Met een beetje zwemmen en het eerste schoolwerk komen de kinderen en ik de dagen door. Met een flinke jetlag dat wel. Rond 5.30 wakker en om 20.00 weer in slaap!

Giel is aan het klussen; ankerlier, een pompje hier en daar, checken vd motor en generator, hijsen vd zeilen, airco, koelkast, watermaker, filters vervangen en dan schoonmaken niet te vergeten! Al met al veel kleine klusjes die gedaan moeten worden. Eerst een paar dagen aan wal, op de werf, inmiddels alweer een paar dagen in het water.

De boot wiebelt alle kanten op en de lijnen kraken en piepen. We liggen bij de werf aan een steiger. Er is nergens plek in de haven maar hier kunnen we liggen. Niet het rustigste plekje, maar wel even handig zolang er nog het eea geklust moet worden.

Het weerzien met Brenda, Jack en Anna Sophie van 'de Modesty' is alsof we elkaar gister nog voor het laatst gezien hebben! Daar zitten we weer, aan de toastjes met wijn op het achterdek van de geweldig mooie Modesty!

Met Brenda crossen we het eiland over, hier in Trinidad kent ze de weg! Shoppen in de groothandel, bikini's laten maken, echt overal heeft ze zo haar 'adresjes' voor. Ze rijdt links, neemt binnendoor weggetjes, draait haar raampje open om met haar arm gebaren te maken naar de mede weggebruikers en komt overal bekende tegen!

'jij bent echt een leuke juf mam!' Kreeg ik de eerste dag nog te horen. 'Van jou mogen we onder schooltijd gewoon even zwemmen!' Nou, een paar dagen later zijn het andere geluiden... Daan vindt er niks meer aan! Maar zitten blijven schrikt hem zo af dat hij toch maar door werkt! Ik spreek met Giel af dat hij tijdens de schooluren, Luuk zoveel mogelijk probeert mee te nemen, want als hij hier door de boot stuitert is leren lastig.

Vlak voor vertrek (veel te laat dus) willen we ons visum voor de USA aanvragen. Op schiphol komt Giel erachter dat hij al zijn pasjes is vergeten. Dit zorgt ervoor dat we nog even op Trinidad moeten blijven! Onze pasjes zijn onderweg en op zijn vroegst vrijdag pas hier. De afspraak met de ambassade voor een visum is pas volgende week dinsdag...

1. Eveline:
    25 januari 2013
    Wat spannend allemaal en wat fijn dat er vrienden zijn die de weg weten. Ik vind het weer heerlijk jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Geniet ze allemaal!
    Groetjes,
    Eveline
  2. Ankie:
    25 januari 2013
    Hallo allemaal,
    Juf Monica niet te streng zijn voor de kindjes het kan toch niet zo zijn dat ze straks als jullie terug komen op schema liggen of zelfs voor lopen :-) . Leuk foto's hebben jullie gemaakt en het is een leuke boot. Als je naar de achterkant kijkt dan krijg ik een piratengevoel. Ben benieuwd wanneer jullie het ruime sop kiezen. In elk geval leuk om te lezen dat jullie genieten.
    Jullie missen helemaal niks hier in Nederland....het is koud en op school is het nog steeds het zelfde gedoe.
    Dikke kus en knuffel.
  3. Valentijn:
    26 januari 2013
    Hee, die pasjes, klinkt bekend Giel!
    Weet je nog, St Maarten, zaterdagmiddag, 5 minuten voor sluitingstijd: waar zijn de paspoorten???
    Alsof het gisteren was!

Komt goed, zoals altijd ...
    Groetjes,
    Valentijn
  4. Annette:
    26 januari 2013
    hi luitjes !

hoop geregel maar jullie vermaken je best denk ik. Best vreemd Nikki te zien in een jurkje als je haar alleen maar pittig zie kijken in tenue grappig !

hier sneeuwt het weer, verwachten ze ijzel maar ook dooi. kortom, Hollands...

groetjes,
    Michiel, Annette, Arnout en Viviane
  5. Elisabeth, moeder Ties:
    28 januari 2013
    Haha, heb net al jullie verhalen samen met Ties gelezen, leuk hoor! Maar ineens zat ik naar foto's van een hele andere familie met ene Leontien te kijken..... Had ik op de omschrijving van de locatie geklikt, en dan krijg je alle foto's ook die van andere families, pffftttt! Veel plezier daar! Ties vertelt dat ze nu met verkeersborden bezig zijn Daan!
  6. Kunst:
    31 januari 2013
    Gilles,

Moeten er nog knaken naar die gozert? Mail me ff als je nog iets van me verwacht.

Veel plezier!

JF