Ankeren precies op de plek waar een jaar geleden een schip is gezonken!

2 februari 2013 - Port Of Spain, Trinidad en Tobago

Nog steeds in Trinidad, op mijn bedje, luik open, heerlijk briesje waait naar binnen en net 'super' kakkerlakkengif aangebracht overal op de boot! En dat is nodig want er liep er gister één over mijn been, tijdens het afdrogen! Ik dacht eerst dat het de theedoek was die tegen mijn been aan kriebelde, niet dus!!!

Van de steiger voeren we zaterdag naar een ankerplek voor de deur van de werf. Voor het eerst zullen we het anker uitgooien. We zien een mooi plekje met veel ruimte.  We verbazen ons dat daar nog niemand ligt, in deze baai vol met boten! Binnen' no time'  liggen we, het anker zit goed vast en Giel en ik kibbelen niet over de plek, hoeveelheid ankerketting etc! Hebben we mooi gedaan :-)
Dan komt er, het is inmiddels donker geworden, een bootje aangeroeid met een vriendelijke man die ons vertelt dat we bovenop een wrak liggen! Pfff dat hebben wij weer! Zolang de wind zo blijft en we geen geknars van de ankerketting horen zitten we nog goed..

Inmiddels blijkt ook dat de generator het toch niet doet! Eigenlijk is  het plan om morgenvroeg te vertrekken naar Schotland Bay, een eilandje ongeveer 4 mijl hier vandaan. Maar het wordt klussen en de hulp inroepen van Jack, die erachter komt dat er lucht in de dieselaanvoer zit, waardoor de generator snel afslaat.
Natuurlijk duurt de klus langer dan gedacht en draaien we 7x in de rondte! Dit zorgt er voor dat onze ankerketting om de mast van het gezonken schip heen draait! Tenminste daar komt Giel achter wanneer hij mbv de duikuitrusting van Brenda en Jack naar beneden afzakt om te kijken waar en hoe het anker vast zit.. We zijn onze vrienden weer erg dankbaar en we hebben nog niet eens een x appeltaart voor ze gebakken! Snel doen!

28 februari

Scotlandbay, heerlijk zwemmen, de papegaaien in de bomen, surfen achter de dinghy, zwermen vleermuizen en volle maan! Jammer genoeg maar voor 1 nacht, we moeten terug voor de watermaker en de afspraak bij de ambassade voor onze visa!

29 februari

We ontmoeten de Nederlandse boot 'de Sailaway' en de kinderen hebben er weer een paar vriendinnetjes bij! Vanochtend om 5.00 opgestaan om op tijd bij de ambassade te zijn waar we om 7.15 moeten zijn! We zijn gewoon een half uur te vroeg!!

Oh ja en we hebben 'gezeur' met de gemeente en de leerplichtambtenaar... En onze pasjes zijn kwijt! Niks 'track en trace' er valt niks te tracken en te tracen, ze zijn zoek!

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Eveline:
    2 februari 2013
    Nou, het is wel spannend allemaal en toch nog wel veel werk aan de boot. Mega-balen van die pasjes zeg. Ben je mooi klaar mee.
    Morgen ga ik alle foto's bekijken. Ik ben heel benieuwd!
    Wat is er voor gezeur met de leerplichtambtenaar? (als ik het vragen mag?)
    Dikke kus van ons allemaal,
    Eveline
  2. Maris:
    3 februari 2013
    Kakkerlakken zijn prima te flamberen met een bus deo en een aansteker, wel opletten anders kom je haarloos terug ;-).
    Dat gezeur is nergens voor nodig, iedereen wil zo'n leuke juf! Alle regeldingen gaan vast goed komen, geniet!
    dikke kus van mij en rick xx
  3. Peterrrr H. te Zet:
    3 februari 2013
    Geniet Geniet Geniet. En dat doen jullie ook, zo te zien!!
    Succes met Passen en Visa! Gaat vast lukken, als boot tenminste ook geroggeld is.
    Groet en tot facetime!
  4. Minke:
    4 februari 2013
    Hoi Luuk, wat een mooie foto's! Ik had wel met je mee willen gaan, maar mijn ouders wisten niet hoe dat moest. Volgens mij ben je de tekeningen en wensen die we voor je hebben gemaakt in de klas vergeten, daar maak ik me wat zorgen om. Kunnen we ze ergens naartoe opsturen? Hier op school gaat alles z'n gangetje. Vrijdag vierden we het lichtjes feest, dat was leuk. Er is ook een nieuwe klas bij gekomen, juffie Barbara zit nu in het tussenlokaal. Uit onze klas zijn vijf kinderen daarheen gegaan, dus nu is onze klas ineens wat kleiner. Juffie Ellen was afgelopen week op vakantie, maar nu is ze weer terug en dat vind ik ook fijn. Dag Luuk! groetjes, Minke
  5. Jordy:
    4 februari 2013
    hoi nikki er zijn weer nieuwe actie c1000 boekjes rick heeft een stapel ik heb al heel veel.maar ik vroeg me af wil jij ookeen? daaaaaag Jordy leuke fotos
  6. Giel:
    5 februari 2013
    Dikke kus terug allemaal! Ik laat morgen de berichtjes aan de kinderen lezen. @Eveline, Leerplichtambtenaar aan de deur nav melding school, nu een onderzoek gestart naar mijn woon en verblijfplaats door de gemeente, nav van melding de leerplichtambtenaar! Het huis zou leeg staan en als ik niet snel zou reageren zouden ze me uitschrijven uit bevolkingsregister met adres onbekend! liefs Monica
  7. Colinda:
    5 februari 2013
    hoi allemaal het is daar vast een lekker weertje hier in nederland brr is het best wel koud is het daar mooi en hebben jullie daar al wat vriendjes en vriendinnetjes gemaakt wij missen jullie heel erg

dikke kus en knuffels serena en colinda
  8. Ivar:
    Hoi Luuk!
    Je bent vandaag jarig! Gefeliciteerd! Heb je veel cadeautjes gekregen? Mijn opa is vandaag ook jarig! Is het lekker weer bij jullie? Hier hagelde het vandaag heel hard. Vrijdag gaan we met de rommelpotjes lopen door de school. Veel plezier nog,

Groeten van Ivar
  9. Colinda:
    Hieperdepiep Hoera !!

Luuk is jarig. gefeliciteerd !Heb je nog leuke cadeautjes gekregen ??
    Heel veel plezier vandaag.
    Dikke knuffel van Colinda en Serena
  10. Zita:
    5 februari 2013
    Hey hallo daar lekker in de zon!
    Luuk gefeliciteerd alweer 6 jaar!
    Daan, het voetbal word steeds afgelast hier jammer hoor!

veel groetjes, Zita
  11. Huizertjes:
    Lieve Luuk
    Nog net op tijd (al ga jij t vast niet meer lezen nu)
    Gefeliciflapstaart !!!!! :)
    We hopen dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad .
    Dikke kuzzzzzz van Bas Lisa Max Daan en Marielle
  12. Ankie:
    12 februari 2013
    Hey hallo,
    Hier is het Carnaval, niet dat we daar veel van merken in Zoetermeer maar ik zag laatst op tv dat ze in Trinidad er ook pap van lusten. Carnaval zit ze daar in het bloed. En al mee gehost met een lekker biertje in de hand of houden jullie er niet zo van ?
    xxx
  13. Kunst:
    13 februari 2013
    Lieve Familie,

Mooie verhalen. Veel plezier. Gilles, laat weten als ik ergens mee kan helpen.

Cheers,

Kunst