Tobago Cays

5 maart 2013

21 februari

Tobago cays zijn mooi, schildpadden die vaak hun kopjes boven het water uitsteken, snorkelen en kleine strandjes verkennen.  Jammer dat de Sailaway net is vertrokken, maar fijn dat we nog een propeller hebben kunnen bestellen voor onze Dinghy. We moeten wachten tot zaterdag, dan wordt ie geleverd. Er blijven dingen kapot gaan... Hoort erbij...

23 februari

We liggen op de Tobago Cays te wachten en Walter van de Free Spirit, één van de boatboys, brengt ons vanuit Cliffton om 7 uur s'ochtends onze propeller. Nu de propeller er is kunnen we vertrekken, en dat doen we ook..

En dat moet je dus gewoon niet doen...

....vertrekken op het moment dat het JOU goed uitkomt... Wachten op de juiste wind, dat is wat je zou moeten doen!!! Nee, wij vertrekken met noord-oosten, wind, veel wind!! En dat betekent wind, recht op de neus en beuken maar! Golven in de boot, soms wel 35 knts wind, stuurautomaat die het niet trekt, kinderen, hond en ik naar binnen, Giel zelf aan het roer, met jas aan, zeiknat wordend!!!! En van zeilen is geen sprake!! Dat doen we niet meer, nemen we ons voor, geen pretje!

Maar, zoals gepland komen we een paar uur later aan in Bequia en daar ligt de Modesty weer op ons te wachten. Ook de Sailaway, met Thijs, Suzanne en de drie meisjes liggen in deze baai. Even later, nadat onze ontplofte boot is opgeruimd en we gegeten hebben, ontmoeten we elkaar weer op het strand!

Het is trouwens schoolvakantie op de boot, net als thuis. En dat is heel erg prettig, ook voor de juf!

Maandag 25 februari  60 mijl naar St. Lucia

Isis (sailaway) vaart met ons mee. Deze dag zeilen geeft weer vertrouwen! Rond de 6 knopen varen we in 10 uurtjes naar St. Lucia. Rustig weer en dus relaxt.
De Sailaway heeft problemen met haar motor, met de dinghy's geven we haar een zetje de ankerbaai uit en al zeilend doen Suzanne en Thijs de rest! We gaan met drie boten richting Martinique, de plek waar de motor van de Sailaway, het zeil van de Modesty en onze, inmiddels afgebroken bevestigingsring van de voorstag, gerepareerd kan worden. We stoppen drie nachten in twee verschillende baaien van St. Lucia, voordat we oversteken naar Martinique.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine en Robert:
    5 maart 2013
    Hallo allemaal. Wat maken jullie toch veel mee. Hier is de krokusvakantie voorbij. Vandaag hebben we de warmste 5 maart ooit. Heerlijk dat zonnetje. De D5 heeft net 2 wedstrijden verloren. Jammer, we missen je Daan. Maar onze kanjers tonen nog steeds veel inzet. Nou nog veel plezier.
    Groet Robert en Corine
  2. Eveline:
    18 maart 2013
    Het blijft fantastisch om jullie verhalen te lezen, al zijn ze soms wel heel spannend. We denken aan jullie en zien alweer uit naar het volgende verhaal.
    Dikke knuf van ons allemaal voor jullie allemaal,
    Eveline