En we redden een schildpad uit de schildpaddensoep!

23 februari 2013 - Port Of Spain, Trinidad en Tobago

18 februari,

Brenda van de Modesty  viert haar verjaardag. Jack heeft een verrassingsfeestje voor haar georganiseerd op het strand! Nog een paar andere boten zijn uitgenodigd en het wordt super gezellig. Dansen met blote voeten op muziek van Bob Marley, heel veel taart en heerlijk eten en drinken! De kinderen al spelend met elkaar op het strand en Sjors doet mee.
 Als het tijd is om te gaan, duwen we onze dinghy af, die op het strand ligt te wachten. Altijd weer een hele kunst om in de branding alle spullen, 3 kinderen, jezelf en nu ook een hond de dinghy in te krijgen! We zetten af en Giel probeert de motor te starten. Nog geen stress als het de eerste paar pogingen niet lukt, dat gebeurt wel vaker. Maar poging na poging, Giel buiten adem, lukt nog niet.... we drijven langzaam verder weg en zoeken onze Marifoon om iemand te roepen die ons kan slepen, maar die blijkt nog op het strand te liggen!  'Ligt nog op de tafel' zegt Daan! Dan maar roepen naar de kant. We zien Brenda en Jack nog hun laatste romantische dans doen en die horen ons geroep natuurlijk niet. Dan ben ik weer altijd blij met Giel. Trekt zijn kleren uit en zwemt in zijn onderbroek  naar de kant. Er is maar één plek op de kant, waar je eruit kunt, zonder dat er teveel rotsen en zee-egels liggen, dus nog best een stukje zwemmen. Wij hebben ondertussen ons ankertje uit maar we liggen net iets te diep om ons echt te houden. Dan zien we Brenda plotseling iets uit haar tas pakken, We roepen nog een x en YES, ze hoort ons! Ze roept Jack, die snel in zijn dinghy springt en ons naar onze boot sleept! De volgende dag bekijkt Giel de oorzaak van ons probleem... de contactsleutel zat er niet in!!! Ja hoor!!  En peddels, waarom heeben we die niet gebruikt!? Wel stoer hoor, Giel in zijn onderbroek naar het strand, en wij 'help' roepen. Maar we hadden ook gewoon kunnen peddelen!! Misschien toch net iets te veel rum punch!!?? Nou ja, het was een leuk feestje!

Oh! En de kinderen redden een schildpad nog net voordat er soep van wordt gemaakt!

Terwijl wij staan te kletsen zijn de kinderen met elkaar op pad. Luuk en Anna Sophie komen opgewonden aangerend, dat we nu echt even moeten komen kijken! Nou gebeurt dit op zo'n dag wel een x of 30, dus echt haast maken doen we niet. Ze hebben een schildpad gevonden. Ja Ja het zal wel....

Dus wel! 'Mama hij lag op zijn rug!' 'Kijk en we hebben hem weer op zijn buik gedraaid!' Inmiddels staan we er met zijn allen omheen (zie de foto's). Hij is best groot en maakt 'op zijn schildpad's' haast om naar de zee te schuifelen. Als ze het water raakt en opgelucht weg zwemt, jubelt iedereen.  Even later komt er een ietwat boze buurman 'verhaal' halen. Of wij wisten welke kinderen er een schildpad weer terug het water in hadden gelaten!? Ja, onze kinderen, en daar zijn we trotst op!!!