Laten stikken op het dek is toch fijner doodgaan!!!

25 april 2013 - San Juan, Puerto Rico

Wat een herrie boven op het dek! Eerst gestommel, wat gekletter van water en dan een dof, kloppend geluid. Ik doe mijn luik open boven mijn hoofd om tegen Luuk te zeggen dat hij moet gaan slapen omdat hij zo iedereen wakker maakt !Het is verdorie 6.30!! We lagen er gister laat in, het was een lange dag!

Ik krijg alleen niet de kans om iets te zeggen! Bij het openen van het luik, zie ik het schuldbewuste gezicht van Luuk en hij wijst op de spartelende (grote) vis, die bijna door het open raam mijn bed in spartelt! 'Sorry mam, ik heb 'beet''!!!!!

Luuk vist de hele dag!! Hij is eerst weken bezig geweest met een touwtje en een haakje. Gewoon zelf, uren lang, een beetje haakjes knopen aan een visdraad. En zonder succes overboord turen of er misschien een visje is die bijten wil! Nu vangt hij de ene vis na de ander! Eerst kleine visjes die hijj dan weer kan gebruiken om een grotere mee te vangen! Omdat ik het zo zielig vind om een levende vis aan een haak te rijgen en hem dan urenlang te laten spartelen, laat Luuk de vis nu eerst doodgaan op het dek, voordat hij hem weer als aas gebruikt....'dat is toch minder erg om dood te gaan mam?' Pffff, mijn hobby is het niet! Het stinkt hier nu overal naar vis!! We gaan ook de deur niet meer uit zonder visdraad, overal waar we heen gaan wordt gevist! Ieder steigertje, en in de branding!

We zijn nu in Puerto Rico. Ik heb eigenlijk nog een heel stuk te schrijven over St. Thomas en de Spaanse Maagdeneilanden waar we de afgelopen week(en),(geen besef van tijd) hebben doorgebracht...

Ik doe het deze x wel met behulp van de foto's. Daar zal ik uitgebreid beschrijven wat we hebben gezien, gevoeld en meegemaakt. Wel even puntsgewijs..

- St. Thomas, Waterisland.

Baai vol met cruisers, geen charterboten maar mensen die leven en wonen op hun boot. Veel kinderen aan boord, die in de ochtend school krijgen en in de middag spelen aan de kant, waar het heerlijk voelt! 'Het is raar' zegt Nikki wanneer we die avond terug varen naar de boot. ' ik voel me hier zo prettig, Daan zegt 'kunnen we Nederland niet gewoon hierheen halen?' En op dat moment springt Sjors die helemaal niet van zwemmen houdt, het water in en zwemt terug naar de kant! Terug naar zijn vriendjes waar hij uren mee heeft gespeeld!

Culebra, SVI (Spanish Virgin Islands)

Uren bezig met inklaren, de heerlijkste nacho's en harde wind! Bij  het onbewoonde eilandje Culebrita, strandjutten, wandelen en nog meer Nederlandse boten.

PR (Puerto Rico)

Klein eiland geankerd Polominos&Polomonitas

Sinds gister in de Marina, auto gehuurd en PR in. Gister het tropisch regenwoud en de oude stad, vandaag weer op pad...

1. Eveline:
    25 april 2013
    Wat een verhaal, met Luuk en z'n vis! Ik heb echt gelachen. Maakt hij ze ook klaar? Ik ga zo de foto's ook bekijken. Ik ben heel benieuwd!

Liefs van ons allemaal,
    Eveline
  2. Ankie:
    Hallo lieve mensen,

Ja Daan, wat een geweldig idee....Nederland naar daar halen en dan beginnen jullie met mij :-). En ik kan me herinneren hoe dat voelt.....gewoon dat je eigenlijk niet wilt dat de dag voorbij gaat.
    Wat een heerlijk gevoel is dat.
    Kus, Ankie
  3. Maris:
    25 april 2013
    Ik sluit me bij ankie aan. Heerlijk die dagen die gewoon perfect zijn... en niet weten welke dag het is en dat is ook niet belangrijk XX
  4. Peterrrr H. te Zet:
    26 april 2013
    Humor met die Luuk!
    Ik zie het hem ook helemaal doen. Worstelen met dat grote dier.
    Leuheuk!
    Eens met Ankie én Marissepis!
    Wie regelt dit even?
  5. Minke:
    26 april 2013
    Hoi Luuk, Wat knap dat je vissen kan vangen! Wij hebben vandaag een bijzondere dag op school. Omdat het bijna koninginnedag is en we dan een koning krijgen, doen we mee aan de koningsspelen. We hebben oranje kroontjes gemaakt en de klas versierd met slingers, we zingen liedjes over 'rood wit blauw' enzo, en we doen leuke spelletjes. Juffie Ellen is al een maandje ziek, gelukkig komt juffie Inge nu elke dag. Vieren jullie op de boot ook koninginnedag?
    Groetjes van Minke
  6. Karin, Harald en boys:
    4 mei 2013
    Klinkt heerlijk allemaal. Idd goed idee NL daarnaartoe. Hier begint t nu eindelijk ns 'op temperatuur' te komen. Da's altijd genieten. Jullie foto's zien er prachtig uit!! Supergaaf hoor op deze manier. Geniet er nog maar van!!
    De Logtestijntjes