Hoi Klas! Verhaal Daan. Het leek alsof ik mee speelde in de film de Titanic!

15 februari 2013 - Carriacou, Grenada

Hoi klas.

Bij het vorige verhaal zei ik toch dat ik zin had in het varen!!! Niet dus!! Vreselijk.op het begin ging het wel goed maar daarna....... Ik lag te slapen en opeens gaan we heel erg schuin,ik werd er wakker van.en zie een raam open gaan dus ik schrok me kapot.Het raam schoot open!!! Geloof me het was geen pretje ,het leek of ik in de film Titanic speelde, maar nee hoor ik zat gewoon op de wind eagle. Er kwam een hele grote golf binnen.Ik rende in paniek naar boven, en zei dat er een raam open was gegaan.Dus papa rende naar beneden en probeerde het raam dicht te doen maar toen hij dat deed.... STOND HIJ ONDER STROOM. Maar ondertussen was kapitein mama aan het stuur. Maar ze is niet de nummer 1 in sturen.En het zeil ging klapperen en ze riep papa alleen hij stond onder stroom ( dat duurde gelukkig maar 5 sec ) daarna was het wel rustiger maar ik werd wel steeds misselijker.En ja hoor. Luuk gaat kotsen,ik moest een emmer pakken en gelukkig kotsten hij in de emmer. Fjuw. Het stonk wel erg.jak.
We waren nog niet eens op de helft. ,We moesten een hele dag varen, en waren nog in de ochtend.

Aangekomen yesssss!!! Eindelijk , we kwamen aan en het werd net donker. Gelukkig had de Modesty al gekookt ( en Brenda is een keuken prinses .)en ze hadden een lekker visje gevangen.
Maar de nacht was ook niet zo leuk . Het leek of we op de zee waren. Wand de boot wiebelde als of er een dronken man achter het stuur stond ,maar gelukkig lagen we voor anker en niet op de zee.
De volgende dag is de hash. Dat is een soort survivale alleen dan gaver. wand je moet door water vallen en stormende bekjes. En op het laatst ging ik met kleren aan zwemmen .en er was een touw om op de berg te klimmen, alleen Jack ( van de Modesty ) moest een vrouw omhoog helpen hij hield een tak vast alleen die brak toen hij die vrouw pakte en vielen naar benden boven op Luuk en op Annasophie . En de honden. Toen we boven waren was er een pad naar beneden. Best steil .en Nikki ging als een bezetene naar beneden wand ze kon niks vast houden. En naast ons was een afgrond je raad het vast wel....................... Ze viel niet naar beneden:-). En we waren eindelijk beneden en we dachten dat het afgelopen was.maar nee.we moesten nog een half uur nog lopen ,maar het werd al donker dus we moesten het andere pad nemen. en werden bijna aan gereden. Wand ze reiden hier heel hard. We hadden een hele schattige puppy gezien. Volgende dag. Nikki moest van school een spreekbeurt doen over chocolade. En in Granada word chocolade gemaakt .en er was een boot uit Nederland ,die chocolade bracht naar Nederland
En we mochten er op komen en vragen stellen .
Toen we klaar waren gingen we die puppy halen. Ik was zo blij wand mijn moeder is allergisch en we hadden een hond gevonden waar ze niet allergisch voor is. het is een meisje alleen ze heet Sjors wand we konden geen meisjes naam bedenken. Wand de stad waar we hem vandaan haalden hete St.george
Dus we vonden Sjors wel leuk. Hij is heel klein maar als ik terug ben is ze big, dan is ze geen pup meer.

We zitten nu in cariacou en Is het best mooi en rustig. Onze hond heeft kennis gemaakt met Trix en june .die zijn van de Modesty. Ik moet nu school doen dus doei

Groetjes Daan

Verstuurd vanaf mijn iPad

1. Ankie:
    15 februari 2013
    Hoi Daan, lees ik het nou goed, hebben jullie een pup die sjors heet. Wat schattig en leuk voor jullie. Staat hij toevallig op de foto waar die hondjes op staan, zo ja....welke is het dan ?
    En kijk dat is nou nog eens een spreekbeurt voorbereiden. Gewoon naar het schip gaan die de chocolade vervoert en vragen stellen.
    Hier zou je dat gewoon saai uit boeken moet halen.
    Jullie maken allemaal spannende dingen mee, ik ben stiekem een beetje jaloers.
    Groetjes, Ankie
  2. Annette:
    15 februari 2013
    Hoi Monica, Giel, Nikki, Daan en Luuk,

Ik geniet van jullie verhalen (vanachter mijn bureau)...
    Het ziet er allemaal leuk maar ook spannend uit. Je leeft zeg maar:)

Hier alles prima. De hockey gaat vaker niet door dan wel vanwege de vorst in de velden. Je raakt er bijna aan gewend hahaha !

morgen zijn er als het goed is wat oefenwedstrijdjes (lees: selectiewedstrijdjes om te kijken hoe de vangst is voor volgend seizoen). No worries, er zijn zoveel meiden, daar zijn ze voorlopig nog niet uit !

Viviane mist je wel heel erg hoor Nikki ! Ze vindt het toch maar vreemd.

Groetjes en veel plezier !
    Annette
  3. Maris:
    16 februari 2013
    Daan,

Wat schrijf je leuk! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal en hoe is het met sjors?

Mooie avonturen gewenst!
    groetjes
  4. Peterrrr H. te Zet:
    17 februari 2013
    Daan,
    Super cool, man. Leuk geschreven. Vooral ook omdat mama een deel van dit verhaal schreef van boven het schip (toen ze aan het roer stond) met jouw verhaal van onder het dek maakt dat jouw verhaal het geheel nog completer maakt!
    Nik,
    Ook gaaf hoor,van die chocolade boot en zo.
    Jullie maken wel wat mee, daar!

#jaloers :)
  5. Eveline:
    17 februari 2013
    Hey Daan,

Wat een verhaal zeg! Onwijs spannend allemaal, wat jullie meemaken. Maar wel fijn dat jullie ook zoiets fijns als een hondje hebben. Dat wordt vast dikke pret met Sjors.
    Ik vind trouwens dat je een superlang verhaal hebt geschreven waardoor ik het gevoel heb er bij te zijn geweest. Ik vind dat heel knap van jou! Ik kijk uit naar je volgende verhaal en Elodie ook.

Groetjes van ons en een knuffel voor Sjors,
    Elodie en Eveline