Gulfstream, wildwaterbaan in Atlantis, wij bevaren 'm!

24 juni 2013 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

De motor loopt weer als een zonnetje en de spritedop is weer vervangen door een goede dop!
Na Fraser Hog Cay hebben we op Chub Cay gelegen waar we met twee ankers vast liggen. Dit moet echt anders wiebelt de boot teveel door de stroming, die net vanaf de zijkant komt. Door het achteranker liggen we met de neus tegen de golven in ipv tegen de wind en dit helpt goed. Zo slapen we met zijn zevenen heerlijk!

We komen de warme dagen door met school, afkoelen in het water even naar het strandje en kijken of er aan de kant wat te beleven is. Dat is er dus niet, het is uitgestorven, en er is niets te doen. Dus koffie drinken en borrelen doen we gezellig op de boot. Het is fijn dat oma en Michael er zijn.

Van de Berry Islands varen we in 85 mijl naar de Bimini Islands. Dit is vroeg opstaan! Om 4 uur gaat de wekker. Iedereen wordt even wakker maar al snel slaapt iedereen weer.

Giel en ik halen het anker op en varen weg, weer zonder maan. Gelukkig is het snel diep genoeg en dat zal de eerste uren ook zo blijven. Ik stuur dan ook het eerste stuk en Giel ligt naast me, bovendeks lekker te slapen. De zon komt langzaam op, het is stil zo als iedereen slaapt, heerlijk en mooi! Wat blijft het toch bijzonder zo met zijn allen op de boot, ontdekken wat de volgende plek ons zal brengen.

Het is een lange maar rustige dag, we slapen en lezen veel maar bakken ook weer brood en oma doet spelletjes met d'r kinderen. Wanneer we aankomen op de Bimini Islands is het even zoeken, varend door een smalle vaargeul, waarin het een drukte van jewelste is met aan en weg varende bootjes. De meeste dagtripjes met opvarende vakantiegangers. Marina's genoeg maar wij zoeken een ankerplek. Uiteindelijk zien we een klein plekje waar nog twee boten voor anker liggen. We kunnen er nog net bij.
Het ziet er niet spectaculair uit maar we liggen rustig en dicht bij een marina. De buur zeilboot komt ons snel vertellen dat de 'echte' ankerplek eigenlijk een stukje verderop is maar dat je hier ook prima ligt. Ook vertelt hij ons dat er een resort met heerlijk zwembad op 5 min loopafstand is waar je kunt zwemmen zonder dat iemand controleert of je wel een gast bent en het is er nog hondvriendelijk ook!

Daar zijn we de komende twee dagen dan ook te vinden. Lekkere strandbedjes in de schaduw, en een groot zwembad, waarvan het lijkt alsof het zo de zee inloopt. We eten heerlijke frietjes en drinken koude biertjes en de tijd schiet voorbij, het lijkt wel of we vakantie hebben :-)!

Woensdag 19 juni

De gulfstream, zo hebben ze ook de wildwaterbaan van Atlabtis genoemd. Wij bevaren 'm vandaag echt en het is een heerlijke tocht. We sturen af op Miami maar zullen uitkomen op Fort Lauderdale. Dit komt door de stroming van minimaal 2 knts per uur, die er voor zorgen dat je niet rechtdoor kan varen maar steeds een stuk opschuift.

Binnenvaren in een grote stad als Frt Lauderdale is weer een ervaring! Dat heb ik nog nooit gedaan! Ik ken alleen maar rustige eilanden. Wel erg bijzonder! De brug gaat voor ons open en we vaten door de prachtige kanalen zo de stad van Frt Lauderdale in....

De rest van het reisverslag schrijf ik morgen. Mijn moeder en Michael hebben we gister weggebracht en missen hen erg... Hopelijk zijn ze nu goed aangekomen! Gelukkig hebben ze de volle twee weken met ons door kunnen brengen en zijn ze niet op het eerst volgende vliegtuig naar huis gezet!!! Hier was bijna sprake van, na inklaren bij de douane!! Wordt vervolgd...

1. Ankie:
    24 juni 2013
    Hallo allemaal,
    Jeetje, zijn die twee weken met je moeder al weer voorbij, de tijd vliegt voorbij. Hier ook hoor, we hoeven nog maar 4 weken naar school. Vandaag is het Sint Jan en dat valt voor de verandering weer eens in het water. We gaan het dit jaar op school vieren. Hopelijk blijft het droog en kunnen we de spelletjes doen en over het vuur springen. Is wel anders hoor, er zijn dit jaar zoveel lieve mensen niet meer aanwezig, zoals Mariska, Eveline en jullie.
    Weet je nog vorige jaar op het alternatieve Sint Jan, jeetje wat hebben we toen een plezier gehad en heel veel gelachen.
    Giel nog met de kinderen over een zelf gemaakt vuurtje gesprongen. Ik denk er nog regelmatig aan terug.
    Ik zal aan jullie denken vanavond.
    Kus, Ankie
  2. Eveline:
    25 juni 2013
    Ha, Covertjes,
    Net als Ankie kan ik bijna niet geloven dat je moeder/schoonmoeder/oma en Michael al weer terug zijn. Hier is het af en toe een dagje zomer, afgewisseld met herfst en soms een dagje voorjaar. Jullie hebben aardig wat flinke buien over jullie heen gehad, maar de laatste weken is het weer beter bij jullie??
    Ben weer benieuwd naar jullie volgende verhaal! Vooral natuurlijk op wat goed ging maar bijna niet.
    Wel fijn dat de boot nu weer gemaakt is.
    Gisteren was idd Sint Jan hier achter. Ik had visite en kon er niet even heen lopen helaas. Morgen is Sint Jan in Den Haag, maar dat is 's morgens en zonder afscheid van klas 6. Ik ben benieuwd!
    Als jullie terug zijn zou het leuk zijn een grote bbq ofzo te organiseren voor alle 'intimi'. Soort Sint Jan zal ik maar zeggen.

Veel plezier nog en geniet van Florida,
    Eveline
    P.S. als je nog tips wilt over Florida, laat het me weten!