St. Maarten, toch nog maar iets uitgebreider ;-)

8 april 2013 - Philipsburg, Nederlandse Antillen

Sint Maarten,  Marigot Bay&Grand Case

Van Montserrat varen we in één x door, 78 mijl, naar St. Barts. We Ankeren daar voor één nacht en dan de volgende dag gelijk weer door naar St. Maarten.
 We willen graag naar de Franse kant van St.Maarten, veel mooier en gratis. Aan de Nederlandse kant betaal je voor de brug, en liggeld. Gelukkig hebben we een snelle 30 pk dinghy zodat wij in 15 minuten varen aan de Nederlandse kant zijn, waar we vlokken, appelmoes,  ketchap manis en andere belangrijke zaken kunnen kopen!
 We zien de Modesty natuurlijk weer en genieten een paar dagen van de mooie baai van Grand Case waar we elkaar de vorige zeilreis hebben ontmoet. Heerlijk strand, lekker eten en een straatfeest die iedere dinsdag wordt georganiseerd.
Pasen wordt onverwachts ook nog een groot feest als we door vrienden van Brenda en Jack, thuis worden uitgenodigd voor een Brunch. Met een leuke groep mensen, 10 kinderen en vier honden zoeken en verven we eieren, eten en zwemmen we wat en genieten we van het mooie uitzicht.

Onze bankpassen zijn voor de tweede x verzekerd en met track and trace verstuurd, weer zonder succes!! Grrrrr!!! Er valt weer niets te 'tracken en tracen', ze zijn weer zoek en de TNT post heeft wederom geen idee waar ze zijn! Wij worden verzocht om een uitgebreid formulier in te vullen en om de betaalde 40 euro terug te krijgen moeten we zelf actie ondernemen!! Gelukkig helpen mijn moeder en Michael (haar vriend) ons met dit soort zaken!! Zo ook met alle vragen en formulieren die ingevuld moeten worden io van de gemeente, nogmaals  bedankt leerplichtambtenaar!

Eens even denken wat voor spannends we nog meer hebben meegemaakt...

We zien een walvis!! Eerst één jump van moeder walvis en daarna baby walvis die oefent en oefent, de éne mooie sprong na de andere! Geweldig!!

En de wc wordt nu echt gemaakt! Terwijl ik op een terrasje zit te internetten, te wachten tot de was klaar is (wat een rotklus;-)), houdt Giel me op de hoogte via de marifoon! En wat ben ik blij dat ik niet op de boot ben, vrouw ben en nooit zulke klusjes hoef te klaren! Als vrouw hoef je alleen maar te mopperen over de strontspetters die manlief heeft achtergelaten op het douchegordijn en de geur die dat achterlaat! ' Had ie het nou niet een beetje netter kunnen achterlaten!!?'
Misschien was het mopperen een tikkie ongepast... De strontspetters waren om zijn oren, in zijn gezicht en haren gevlogen, samen met het kleine gele plastic dopje die gelukkig ook mee kwam!! Oorzaak verstopping gelukkig achterhaald en opgelost!

1. Ankie:
    9 april 2013
    Hey Monica,

Bedankt voor het leuke verhaal.....ik sta op het punt om naar school te gaan maar kan het niet laten om nog even jouwverhaal te lezen. Het begon hier allemaal een beetje droevig....gisteren is er een lieve vriend overleden, maar ik lig in een deuk. Hahaha ik zie het helemaal voor me....jij lekker op een terrasje de was aan het doen (echt een heel rotklust) en Giel die de strontspetters om zijn oren heeft zien vliegen. Bedankt, voor het leuke uitgebreide verhaal, dat had ik nou net effe nodig.
    Ik geniet nog steeds met jullie mee. :-)
    Kus voor jullie allemaal.
    Groetjes, Ankie
  2. Eveline:
    9 april 2013
    Heerlijk dat het zo goed gaat. En ook heel goed om te weten waar poepspetters allemaal niet goed voor kunnen zijn. Bedankt Ankie! Die onthoud ik voor als ik eens een flinke dip heb.

Goed dat jullie vertrouwde Nederlandse producten kunnen halen aan de Hollandse kant! Vooral appelmoes! Niet te missen!
    En wat heeft de Franse kant voor culinaire heerlijkheden? Trouwens zeer vervelend dat de pasjes steeds niet aankomen en dat gezeur met die leerplichtambtenaar. Een klein donker wolkje aan de blauwe lucht boven St. Maarten. Hopelijk komt het snel goed.

Veel plezier nog op St. Maarten en ik kijk weer uit naar het volgende verslag.

Liefs,
    Eveline
  3. Peter Windt:
    10 april 2013
    Jammer dat je geen foto's van Giel icm het toilet geplaatst hebt :)
  4. Peterrrr H. te Zet:
    14 april 2013
    Whoehaa!
    Mooi verhaal weer.
    Geniet! Óók van de strontspetters. Hahahahaha.
    P.S.: leest de leerplichtambtenaar ook mee? :-)