Nikki op de chocoladeboot, en ons hondje noemen we Sjors!

18 februari 2013 - Saint George's, Grenada

Maandag 18 februari

Nikki wil een presentatie maken voor school over chocolade.
Hier in Grenada wordt op een organische manier de chocolade gemaakt, er komt bijna geen machine aan te pas en de boeren krijgen goed betaald voor hun cacao. Per toeval varen we met onze Dinghy langs de Tres Hombres! Wel heel bijzonder! Met Friesche vlag hoog in de mast! Nederlands schip, met Friese Kapitein! Zonder motor verschepen zij de chocolade van Grenada naar Nederland! Dat is toch helemaal mooi, eerlijke chocolade en dan ook nog op een schone manier getransporteerd!! Leuk om te lezen wat hun drijfveren zijn. http://www.svtreshombres.com

Op maandag worden de 35.000 chocoladerepen geladen en mag Nikki komen voor  een rondleiding en haar vragen stellen! Leuk hoor en wij moeten natuurlijk mee om foto's en filmpjes te maken ;-)

We hebben het er dagen over gehad, over dat schattige, pluizige, bolletje met die leuke moeder, die zo hard aan het blaffen was bij de finish van de hash....We gaan het proberen! We hebben opgezocht of we haar makkelijk mee kunnen nemen naar Nederland. Zolang we geen tussenstop hebben in Engeland, zou het moeten lukken.
We rijden terug naar de plek waar we haar een paar dagen geleden hebben gezien. We mogen haar meenemen! Zo lief, vol met vlooien dat wel, en zoals later blijkt ook vol met wormen.. Maar al vanaf het eerste moment is ze een kwispelend, blij hondje!

We noemen haar Sjors, naar St. George, de hoofdstad van Grenada.

1. Ankie:
    19 februari 2013
    Hallo,
    Geweldig verhaal van de Hash, maar ik wil zo graag het hondje zien. Ik ben zo nieuwsgierig naar Sjors. Dus...effe doorzetten en een foto uploaden.
    Knuffel
  2. Maris:
    20 februari 2013
    Goed verhaal van het schip, mooi initiatief. Ben benieuwd naar de filmpjes en nikki haar presentatie, jammer dat skypen op school niet lukte. Leuk hoor nikki, goed geregeld!
  3. Ineke Adegeest:
    20 februari 2013
    Hoi Monica, Giel en de kids, leuk een hondje ben benieuwd hoe Sjors eruit ziet. Nog gefeliciteerd met Luuk zijn verjaardag en Monica, alle spulletjes voor mijn verjaardag inclusief de hartjes heb ik uitgestald
    in mijn kamertje. Groetjes tante Ien en tot horens.
  4. Eveline:
    Hoihoi,
    Wat een geweldig verhaal van die cacaoboot! En wat gaaf dat jullie, oh nee, Nikki, een rondleiding kreeg. We zijn ook zeer benieuwd naar de foto's. En ook naar een foto van Sjors natuurlijk.
    Liefs uit Zoetermeer,
    Elodie en Eveline